10 patarimų kaip sudominti vaiką arba kokia mokykla vaikams geriausia?

mokykla vaikams

 

“Visada Vaikai nori mokytis ne iš to, kuris puikiai žino dalyką, bet iš to, kuris parodė Vaikui, kam to dalyko žinių reikia gyvenime, kaip jas galima panaudoti”

 

 

Daugeliui mokykla vaikams ar bet koks mokymasis vis dar asocijuojasi su požiūriu “Taip reikia arba taip turi būti” ar panašiai. Bet juk puikiai visi žinome, kad prievarta niekada nieko daug nepasieksime. Paskutiniu metu, bent jau Vilniuje, ima kurtis daug kitokių mokyklų vaikams, kurios neliepia, nebaudžia, o paskatina, parodo, sudomina. Mano nuomone, geriausia mokykla vaikams yra tokia, kuri nevaržo, pataria, skatina, padeda, paaiškina ir t.t. Ši mokykla vaikams, tai nebūtinai pastatas ar klasė su mokytoju. Mokykla vaikams gali būti kiemas, miškas, kelionė automobiliu, o mokytojas gali būti tėtis, mama, draugas – visi kam rūpi vaiko gerovė ir ateitis.

Dalinuosi keliomis paprastomis idėjomis, kurių daugelį naudoju pats, kai ką radau skaitydamas interneto svetaines, kai kur mačiau realius pavyzdžius ir be abejo daugelį šių idėjų rasite Kortagų knygose:

1. Mokymasis produktyviausias, kai Vaikui įdomu. Sudominkime jį, sukelkime jam žinių alkį.
2. Prieš paaiškinant atsakymą geriausia pradžiuginti Vaiką – tai gali būti vaikiškas pokštas, juokinga istorija, vaizduotės padarinys – svarbu, kad Vaikui būtų linksma.
3. Po to, kai Vaikas nusišypsojo (atsirado teigiama emocija, ryšys), suintriguokime, įtraukime Vaiką į diskusiją.
4. Po to, kai Vaikai susidomi dalyku, tuomet paaiškinkime kokią naudą Vaikams duoda ši pamoka ar aptariamas dalykas.
5. Visada reiškite savo nuostabą ir žavėjimąsi tuo, ko mokote Vaiką.
6. Vaikai geriausiai įsimena, pateikus netikėtą pavyzdį – tai gali būti ir netikroviškas, pasakos tipo pavyzdys.
7. Vaikai įsimena tai kas vaizdu ir tai, ką galima praktiškai išbandyti ar pritaikyti.
8. Paprašykite Vaikų paaiškinti kaip jie suprato aptariamą objektą. Vaikai permąstę pateiktą informaciją ir ją paaiškinę kitiems geriausiai įsimins, nes tai bus ne Jūsų sugalvota “tiesa”, o jo sugalvota ir suprasta patirtis 🙂
9. Visada Vaikai nori mokytis ne iš to, kuris puikiai žino dalyką, bet iš to, kuris parodė Vaikui, kam to dalyko žinių reikia gyvenime, kaip jas galima panaudoti.
10. Pamoka vyksta ne tuomet, kai kažkas kažką moko, bet tuomet kai susirinkusiems gera kartu. O, kad tai dar ir naudinga, tai jau yra pasekmė, vertė.

Vadovautis šiais žingsniais detaliai kaip čia surašyta – gali būti sudėtinga. Ir man nepavyksta 🙂 Bet ne tai svarbu – svarbu praleisti smagiai su vaikais laiką, juos sudominti, paklausti, išklausyti, kartu rasti sprendimą ir parodyti sprendimo naudą vaiko ateičiai – tai be galo nuostabu. Laimi abi pusės. Mačiau daug atvejų, kai naujos, besikuriančios mokyklos vaikams, arba netgi šeimos kurios pasirinko namų mokymo programas (“homeschooling”) visa tai jau supranta ir taiko savo praktikoje. Rezulatatai yra teigiamai stulbinantys – vaiko žingeidumas, progresas ir mastysena žymiai skiriasi nuo senojo “standartinio sovietinio” mokyklos auklėtinio.

Džiugu, kad mano žinomos mokyklos vaikams jau taiko daugumą šių principų. Linkiu taikyti šiuos principus ir mums visiems – mokykla vaikams yra visai čia pat. Mokymo priemonės gali būti pagaliukas, bala, paukštis, laužas, žaidimas, uždavinys, dviratis ir daug daug kitų dalykų ir be abejo knyga. Knygoje KORTAGAI vadovaujuosi principais išvardintais aukščiau ir vaikai čia mokosi pramogaudami, o žinias įgyja tokias, kurios bus naudingos visą gyvenimą.

Mokykimės pramogaudami !

Leave a Reply